Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2010 18:07 - Кореняк софиянец= чист българин?
Автор: kontra Категория: История   
Прочетен: 8332 Коментари: 8 Гласове:
9

Последна промяна: 16.06.2010 14:10


Едва ли има по- комплексирани хора от тези, които се смятат за "столичани по право". За тях всички останали са измет с неправилен български, произлязла от села, в които първичните обноски са етикета на деня, дошли да им вземат работните и парко- местата.

А дават ли си сметка, че повечето работодатели в София са представителства на фирми от други градове!? Да кажа ли, че проблема с липсата на подземни паркинги и широки улици е съдаден от липсата на прозорливост от страна на бащите на същите тези ревльовци!?

Столицата ни е център едва от 130 г. и надали произхода на днешните „кореняци” е толкова префинен, че да го набиват в ушите на всеки. Всъщност населението на града по времето на руско- турската освободителна война е било 11 649 души! Впоследствие от идващите от другите градове на страната броя нараства до 20 501 през 1880г., след Освобождението достига 46 000 и в периода 1900- 1946 г. надминава половин милион. Та за какви кореняци говорим днес? Явно някои смятат самото им присъствие тук от 1- 2 поколения за достатъчно! Ама да броим ли колко от тях са остъргали калта от цървулите за да влязат в нова панелка в кварталите Младост, Дружба, Люлин, Овча Купел...

Със същото основание и според тази логика, тези вкоренени в гражданството индивиди могат да ги броят за тъпи селяндури ако идат във Виена например. Чудно ми е с какви очи тези лицемери ходят на екскурзии в останалите градове на страната?

Парадокса е, че най- именитите българи са родени и израсли навсякъде другаде из България и имат много по- големи заслуги за развитието София от коренното и население през 1879 г.

Развитието на града като административен център на страната и последващото му разрастване е нормално явление, което за жалост както вече упоменах, бащиците на днешните родени като столичани не са взели предвид когато му е било времето. А щом се е решило един град да е столица, то следва да има подходяща инфраструктура и да е пресечна точка в интересите на всички останали градове в страната- да расте и да се увеличава! Който не е съгласен да се подпише за национален референдум да преместим столицата в Угърчин!
Виж: http://www.bgfactor.org/news.php?cm=13&nid=37060

Истинските и достойни граждани на България са тези, чийто дух е такъв, а респективно диагнозата „селянин” е редно да се приписва на хората със съответния манталитет, та били те родени и в центъра на София!

Например преди няколко месеца пияна като свиня млада дама на висок глас обясняваше в един китайски ресторант как дядо и е строил бул. Мария Луиза... Подобно достойно поведение имаше и една госпожица по време на снимки за едно телевизионно предаване, която дори в трезво състояние истерично наричаше всеки около себе си селяндур, понеже била 9- то поколение столичанка (макар, че преди 9 поколения столицата не е била София)... Редица известни със своята световна неизвестност псевдо- елитни и душевно проституиращи образи от новата ни демокрация продължават да сипят подобни помий в обществото.

И стигам до извода, че понятието „кореняк- софиянец” е нещо като „чист българин” и авторите на подобни лозунги са потенциалните клиенти на фармацевтичните компании специализирали в производството на илачи за душевно болни индивиди.         
            
image 

Това е пра- дядо ми- един от основателите на медицинския факултет към Софийския Университет и е от ПЛЕВЕН...   


image 

А това е пра дядото на някой кореняк софиянец, според когото аз съм селянин...


забележка: статията визира определена група хора
и не цели да обиди останалите!




Гласувай:
11


Вълнообразно


1. анонимен - Определено не можем ...
18.02.2010 20:53
Определено не можем да живеем всички в София, тя и сега е претъпкана (лично аз - и не искам). Което не означава, че сме втора ръка хора. Познавам такива "кореняк столичани", за тях "провинция" е мръсна дума. И ме е срам, че ги познавам. И много свестни има, всичко е до човека.

П.П. Селяндур е манталитет, диагноза и няма нищо общо с кротките и трудолюбиви селяни (жители на селата). Пасва на голяма част от кореняците. :)))
цитирай
2. анонимен - Неоправна СТРАНА - Провинциална София
25.02.2010 14:45
Да приемем че България има население 7 млн. , а София има 1,5 млн. Тоест в София живеят 1/4 от населението на БГ. Доказано е , а и е видно , че страни с огромни като насаление градове и други обезлюдяващи се градчета , са много ЗЛЕ - просто защото препитанието (считай парата) е концентрирано на едно място .В останалата част извън голямото населено място ,просто Нищо не се случва . Как е на ЗАПАД ? Дори да живееш и работиш в град СИМИТЛИ или град ЕЛЕНА твоят труд е важен , оценим и достоен - труд на място .Няма необходимост от миграция на по добро място. Само Тук има такова определение - София е по добро място за живеене и за Препитание (пара). В Германия и в 2 хилядно градче или селце хората има къде да работят и работят за суми както в Мюнхен примерно .Няма концентрация на много хора на едно место...
цитирай
3. eien - СТОЛИЧАНИТЕ ПО ПРАВО, както пишете,
26.02.2010 07:29
нямат и не могат да имат тази нагласа, за която пишете.
Комплексирани са хората, които слагат всички до един в една категория и в един кюп и теглят кардиналното заключение.
По-спокойничко!
цитирай
4. kontra - Ейен,
26.02.2010 10:27
Да не ви посочвам и цитирам тук заключенията на онези, срещу които е насочена статията, че не искам да ги рекламирам... не са всички "в един кюп", но мнозина са с болни мозъци!
цитирай
5. vladimirtraining - Аз пък съм роден в София, но живея в провинцията.
28.04.2010 10:07
Нямам село, но жена ми има и сега с гордост и аз редовно си ходя на село и там ми е добре !!! Последно в София идвах през 2008 и като видях мизерията не искам повече да идвам. Дори миналата година отказах покана за републиканското по културизъм именно заради мизерията. също така и на 2 групи да свиря с тях по концерти отказах. Предпочитам на къра сред природата. Спокойствие и чиста храна.
цитирай
6. анонимен - Баба ми е 3-то поколение софиянци. ...
21.04.2012 20:12
Баба ми е 3-то поколение софиянци. Тя живееше едно време с цялата си рода в огромен имот на ул. Пело Пеловски (сега Осогово). По тогавашните закони хората с големи имоти не са имали право да се възползват изцяло от имота си, а само от една част от него. В другата част са настанявали квартиранти. Както и да е. Не знам какво са правили, какво са стрували тези квартиранти в родната къща на семейството ми, но те повредиха покрива на къщата. Дойде някакъв теч, квартирантите от горния етаж извикаха майстори - много им течало. Тези майстори искаха за ремонта 200 лева. Това не са сегашните 200 лв., които за нищо не могат да ти стигнат. През 1965 г., когато се случи цялата тази помия, 200 лв. бяха супер много пари. Баба ми, която беше медицинска сестра, и мъжът й, който беше лекар, взимаха 50 лв. заплата. Естествено ремонтът трябваше да се плати не от квартирантите, а от собствениците. Всичко се стовари на главата на баба ми и дядо ми. Двамата бяха принудени от нужда да продадат дяла от къщата на ул. Пело Пеловски, защото нямаха 200 лв. за ремонт на покрива. През 1965 г. те напуснаха родната си къща, напуснаха София и никога вече не се върнаха в София. Много години по-късно, когато баба ми реши да отиде да види останалите си роднини на ул. Пело Пеловски, които още живееха в своите дялове от имота, откри с изумление, че къщата е срутена. Те даже бяха 2 къщи, едната на Пело Пеловски, другата - на съседната улица Шар планина. Там сега има жилищни блокове. На собствениците на имота раздадоха апартаменти, баба ми не видя нищо такова, защото нейният баща се ожени 2 път и всичко отиде в ръцете на жена му. През 1986 г. взехме апартамент в Люлин. Сега аз съм там и ми е неприятно, когато кажа, че не съм раждан в София и живея в Люлин, някои хора да ми казват "То момчето се мисли за софиянче...". Няма какво повече да ви разкажа, освен че истинските софиянци отдалече се познават и са едно наистина рядко животно.
цитирай
7. kontra - баба ви е в миналото
12.07.2012 12:39
анонимен написа:
Баба ми е 3-то поколение софиянци... ...истинските софиянци отдалече се познават и са едно наистина рядко животно.

Излекувайте ги тези комплекси да си слагате етикети- "софиянец", "варненец" и т.н. Само хора с комплекси и болна психика смятат себе си за истински и нещо над останалите, защото били родени някъде си. Същи такива идиоти са в националистическите партии и се гордеят с какви ли не безпочвени глупости, понеже няма с какво друго.
цитирай
8. анонимен - Ти не ме разбра - мен не ме е срам да ...
24.07.2012 17:52
Ти не ме разбра - мен не ме е срам да кажа къде съм раждан, живял и тем подобни, това не ме прави по никакъв начин по-малко човек. Идеята е, че всички онези хора, които са се населили в момента в града държава София, се мислят за нещо над останалите, щом живеят там. Та като живееш в София - голям праз, както казват. Не ме вълнуват тези дребни хорица, самият им начин на мислене показва, че те не могат да разсъждават трезво. Единици са свестните хора в този град. Даже бих казал, че тези, които спокойно си живеят в провинцията, са много по-свестни от емигрантите в София.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kontra
Категория: Хоби
Прочетен: 298349
Постинги: 74
Коментари: 268
Гласове: 943
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930